1: Kannattaako tietokone huoltaa?

Riippuu koneen iästä ja viasta. Kannettavaan tietokoneeseen kannattaa yleensä vaihtaa rikkoutunut kiintolevy, näppäimistö, näyttöpaneeli tai virtaliitin.

Jos kustannusarvio jää alle 50% uuden hinnasta, kannattaa se vielä korjata. Jos varaosia koneeseen ei ole enää saatavana, tai muuten kustannukset nousevat kohtuuttoman korkeiksi eikä konetta kannata korjata, voin kuitenkin siirtää tiedostosi talteen. Pöytäkone on rakenteensa ja halvempien varaosien vuoksi edullisempi korjata.

2: Huollatko takuunalaisia tietokoneita?

Voin halutessasi huoltaa tai määrittää laitteen vian. Tavanomaiset toimenpiteet eivät poista laitevalmistajan myöntämää takuuta. Suosittelen kuitenkin kääntymään laitevioissa aina myyjän tai valmistajan puoleen, jos laitteen takuu on vielä voimassa! Valmistajan takuu ei kuitenkaan korvaa ohjelmistovikoja.

3: Kuinka kauan huolto kestää?

Tietokonehuollon keskimääräinen kesto on 1 – 2 arkipäivää viasta riippuen. Voit tiedustella arviota huollon kestosta numerosta 046 590 1992.

4: Pitäisikö minun varata aika ensin?

Aikaa ei tarvitse varata. Voit tuoda koneesi huoltoomme ilman ajanvarausta liikkeen aukioloaikana. Tutkimme tietokoneesi ja selvitämme vian nopeasti.

5: Mitä otan mukaan tietokonehuoltoon?

Pöytäkoneen mukana ei tarvitse tuoda näyttöä tai kaapeleita, kannettavan tietokoneen mukana laturi/virtalähde on syytä ottaa mukaan. Ota mukaan mokkula tai nettitikku, jos onglma liittyy nettiyhteyteen. Jos tulostin täytyy asentaa, ota myös se ja sen virtalähde mukaan. Jos vika on internet-yhteydessä, ota mukaan myös käyttämäsi modeemi ja sen virtalähde.

6: Miksi minulla on viruksia vaikka käytän virustorjuntaohjelmistoa?

Virustorjuntaohjelmat eivät tepsi kaikkiin viruksiin koska viruksia on satoja tuhansia erilaisia. Lisäksi virustorjuntaohjelmistojen virustietokannat eivät ole aina ajan tasalla ja viruksilla on olemassa tekniikoita sekä tapoja mihin virustorjuntaohjelmat eivät pysty antamaan suojausta.

7: Katoavatko tiedostoni huollossa?

Pyrin aina korjaamaan koneen ilman käyttöjärjestelmän uudelleenasennusta. Jos se ei ole mahdollista, otan niin sovittaessa tiedostosi talteen ennen kiintolevyn tyhjennystä, ja palautan ne takaisin asennuksen jälkeen. HUOM! Muistithan ottaa varmuuskopiot tärkeistä tiedostoistasi! Keravan Tietokonehuolto - ATK-Tietofix EI vastaa mahdollisesti kadonneista tiedostoista. Tiedostojen varmistaminen on aina asiakkaan vastuulla.

8: Saako kauttasi varaosia?

En pidä isoa varastoa tietokoneen osista, mutta hankin tarvittavat osat, kuten kiintolevyt, muistit ja lisäkortit paikallisista ATK-liikkeistä tai tilaamalla verkkokaupoista.

Jos et ole varma mitä kannattaa ottaa mukaan tietokonehuoltoon, voit aina soittaa meille ja me neuvomme!